על חשיבות ההנעה לפעולה

כיצד תובילו את הגולשים למטרה שלכם

חשיבות ההנעה לפעולה

הקמתם אתר מעוצב להפליא וכתוב בצורה מדהימה? מזל טוב. אך כעת, לאחר ההשקה חשוב לוודא כי הוא ישרת את המטרות העסקיות שלכם, כי בסופו של דבר מטרת האתר היא למכור שירות או מוצר מסוים ללקוחות הפוטנציאליים שיגלשו בו.

וכדי שהגולשים המבקרים באתר יבצעו את הפעולה שבעליו מעוניינים שיבצעו נדרשים בעלי אתרים להשקיע במונח המוכר מתחום המכירות באינטרנט - בהנעה לפעולה (או באנגלית - Call to action).


מהי הנעה לפעולה באתר?

ננסה להמחיש את המונח דווקא מהעולם הפיזי. חישבו לרגע על הביקורים שלכם בסופר או בקניון. כולנו מכירים את הריח הטוב בחנות הבגדים, את המוצרים הצמודים לקופת הסופר או את שאלת הקופאית, רגע לפני סגירת החשבון - מעוניין לשמוע על המבצעים שלנו? כל אלו הם הנעה לפעולה - סט כלים בו עושים שימוש בעלי חנויות על מנת לעודד אותנו לבצע את הפעולה הרצויה: לרכוש עוד מוצר בקופה, להיכנס לחנות ולרכוש חולצה בגלל הריח המזמין ועוד. וכמו בעולם הפיזי, גם באינטרנט יש לבוני האתרים או לבעלי עסקים מגוון כלים שמסייעים להם למשוך את הגולשים לבצע פעולה רצויה באתר כגון רכישת מוצר או שירות, השארת פרטים, הורדת תוכנה, הרשמה לניוזלטר ועוד.

איך מניעים נכון לפעולה? כל הטיפים והכלים

לפניכם מספר טיפים ועצות מעשיות שיסייעו לכם להניע את הגולשים שלכם לפעולה, ובעיקר - לעשות זאת בצורה נכונה ואפקטיבית שתוביל בסופו של דבר גם לשיפור יחסי ההמרה באתרכם.

אל תהיו אגרסיביים

לפני הכול, טיפ חשוב: כמו בחנויות בעולם האמיתי, כך גם ברשת האינטרנט - לקוחות אינם אוהבים שמוכרים להם בצורה אגרסיבית מדי. לכן זכרו לעשות זאת בצורה עדינה וחכמה. באנרים לאורך כל האתר, פופ אפים שמפריעים לקריאה השוטפת ועוד יכולים להביא למטרה ההפוכה ולנטישת האתר שלכם.

בניית אתרים עם אוריינטציה שיווקית

זכרו שהמטרה שלכם היא שיווקית - למכור. לכן, חשוב שאת המשימה הזו יבצע איש מקצוע שזה ההתמחות שלו כגון עורך תוכן או קופירייטר שיוודא שאתרכם כתוב בצורה שיווקית, תמציתית וממוקדת. חשוב שיהיו בו כותרות בעלות מסר מוחץ, פסקאות קצרות, ובעיקר - כתיבה פשוטה ובגובה העיניים, בייחוד באלמנטים החשובים כגון כפתורי ההנעה לפעולה (עליהם נרחיב בהמשך).
אתר שיווקי שמכוון למכירה, במיוחד חנות וירטואלית חייב לשדר אמינות ומקצועייות, להיות פשוט ונוח לשימוש, יחד עם זאת מעניין ומושך את העין. על מנת להראות טוב ויחד אם זאת להבטיח חווית גלישה נעימה אתם חייבים עיצוב מקצועי לאתר.
מטרת העיצוב לתמוך בתכני האתר ולהעביר למשתמש מסר בצורה ברורה, נגישה ומושכת. כלומר, להניע לפעולה. על תגזימו עם רעיונות שיכולים להכביד על אתרכם. תחשבו מה באמת חשוב ומעניין לראות למשתמשים באתר. הנושא של עיצוב ופיתוח אתרים המכוונים לשיווק ומכירה הוא נושא רחב. לא נפרט על התהליך במאמר זה. כאן תוכלו לקבל מידע על תהליך עיצוב אתרים.

הניעו לפני שנוטשים אתכם

שום דבר לא עזר והגולש רוצה לעזוב אתכם ולעבור לאתר הבא? ראשית כדאי שתדעו כי ניתן לדעת מתי גולש מעוניין לעזוב עמוד מסוים או את האתר שלכם. יודעים לזהות זאת? נסו למנוע ממנו לנטוש ולשכנעו להישאר. איך? באמצעות הטבה או הנחה שלא קיבל לפני למשל, כזו שתגרום ללקוח להישאר באתר ולבצע את הפעולה הרצויה.

כפתורי הנעה לפעולה - במקום הנכון ובזמן הנכון

כפתורי הנעה לפעולה, כשמם כן הם, מיועדים להניע לפעולה הרבה יותר מלינקים (בהם משתמשים לרוב כדי לעודד קריאה נוספת של מידע באתר אחר או בעמוד אחר מעמודי האתר).
חשוב לזכור: כפתורי הנעה לפעולה יכולים להיות מאוד אפקטיביים אם הם משולבים ומוטמעים במקום הנכון ובזמן הנכון, ובעיקר - מנוסחים נכון. יחד עם זאת, הם יכולים להוות מטרד אם הם לא ישולבו כראוי.
בנוסף, חשוב שהכפתורים יהיו ברורים ויכילו מילים הקשורות לפעולה שתרצו שהלקוח יבצע: רוצים שהוא יעבור לתהליך הזמנה? כתבו על הכפתור להזמנה או לרכישה. רוצים שישאיר פרטים? כתבו להשארת פרטים או כתבו לנו. רוצים להעניק ללקוח הטבה? אל תחביאו זאת וכתבו על הכפתור לקבלת הטבה, למנוי חודשי חינם ועוד.

בחנו כל הזמן את ההנעות לפעולה שלכם

לא תאמינו איך שינוי כזה או אחר בצבע, בניסוח או במיקום של כפתור ההנעה לפעולה יכול לשנות גם את יחסי ההמרה של אתרכם (Conversion Rate) - היחס בין כמות הגולשים שנכנסים לאתר לבין כמות הגולשים שגם רוכשים בו. לפיכך, חשוב שתבצעו A/B Testing ותבדקו איזה כפתור היה הכי אפקטיבי והביא את התוצאות הכי טובות.

עודדו ליצירת קשר בצורה פשוטה ולא מסובכת

שלבו את טופס יצירת הקשר בכל מקום בו הוא רלוונטי ונכון. בנוסף, אל תסבכו את הגולשים שלכם עם טופס מסובך: בקשו מהם כמה שפחות פרטים, ואם תוכלו - שלבו שירות שיחה חוזרת באתר המאפשר להקליד מספר טלפון ולקבל שיחת טלפון מיידית (לקוחות רבים מחבבים את האפשרות הזו כיוון שהיא חוסכת מהם המתנה מייגעת ומבטיחה להם שיחזרו אליהם).

דף נחיתה - מי אמר שחייבים אתר?

על יתרונות דף הנחיתה תוכלו לקרוא במאמר המקיף שכתבנו עבורכם. דף נחיתה מהווה כלי מכירה מצוין שנועד מראש להניע לקוחות לפעולה. כתיבה ועיצוב נכונים שלו יסייעו לכם להניע טוב יותר את הלקוחות לביצוע הפעולה - בדף הנחיתה עצמו או באתר (לאחר שיעברו אליו).

ספקו המלצות עליכם

קיבלתם המלצות כתובות? אל תהיו צנועים ושלבו אותם באתר. גולשים אוהבים לקרוא על לקוחות אחרים שהתנסו במוצר או בשירות שהם מעוניינים לרכוש. אם תוכלו לשלב את הביקורות וההמלצות מעמוד הפייסבוק שלכם זה ייראה גם אמין ואמיתי ויקצר משמעותית את הדרך להשארת פרטים או לביצוע רכישה.

לסיכום, נוכחנו לדעת כי הנעה לפעולה נכונה ואפקטיבית היא למעשה סוכן המכירות שלכם ברשת וכי מדובר בטכניקה שניתן ליישם בהצלחה באמצעות מגוון שיטות, כללים וכלים, את חלקם ציינו כאן. יישום כל אלו באתרכם יבטיח שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם לא יהיו רק פוטנציאליים אלא יהפכו גם ללקוחות אמיתיים ובעיקר מרוצים.
בהצלחה.