עיצוב אתר רספונסיבי

עיצוב אתר רספונסיבי - פתרון של בניית אתרים מתקדמים

מעוניין בבניית אתר מודרני עם עיצוב רספונסיבי וחדשני? בלייטבוקס הפתרונות היצירתיים והמתקדמים של עיצוב אתרים מודרניים


עיצוב אתרים הוא תחום דינמי, משתנה ומתקדם במקביל להתפתחות טכנולוגית. המטרה של עיצוב אתרים רספונסיבי להביא פתרון גרפי של ממשקים העונים על יכולות טכנולוגיים חדשים ושומרים על חווית משתמש אחידה בהתאמה לכל רזולוציות. תהליך עיצוב אתרים הפך להיות מורכב, ודורש הרבה ידע תיאורטי בחוויית משתמש והבנה ביכולות טכנולוגיים חדשים, כמו בניית אתר ב HTML5 ו CSS3.

הרגלי הגלישה השתנו, יחד עם זאת, השתנה התפיסה של עיצוב אתרים. היום הבעיה המרכזית בעיצוב אתר, ליצור חוויית משתמש יעילה ואחידה בכל הפלטפורמות של משתמשי קצה. הגולש יכול להגיע לאתר דרך מובייל, טאבלט או מחשב ביתי, ובכל פלטפורמה ורזולוציה, האתר חייב להיות נגיש ויעיל בהתאמה מלאה לסביבת הגלישה. הפתרון העדכני לדרישות של עיצוב מודרני - Responsive Design.

מה זה אתר רספונסיבי?

עיצוב אתר רספונסיבי (Responsive Web Design) - פרושו, עיצוב אתר מגיב בהתאם לגודל מסך, אתר שבנוי חכם ויודע להתאים את עצמו בהתאם לרזולוציה של מסכים בזמן אמת. אתר משתנה ביחס לפלטפורמה ורזולוציה של מסך ושומר על חוויית משתמש (UX) אחידה ומותאמת למגבלות הפלטפורמה.
התפתחות הטכנולוגית, במיוחד של תקן HTML5 וקוד CSS3, יצרה טכניקה של עיצוב רספונסיבי, המאפשרת לקבוע קבוצות חוקים לאתר בהתאם לרזולוציה של הגלישה. החוקים קובעים את הסדר והצורה של המודולים ו אלמנטים עיצוביים באתר ואת תצוגתם ביחס למסך. שיטה של בניית אתרים רספונסיביים מאפשרת לקבוע חוקים שונים של ניווט ותצוגה בהתאם להרגלי גלישה שונים. לפי טכניקה של עיצוב אתר רספונסיבי, מגדירים בעזרת CSS3 טווחי רזולוציה המשתנים בהדרגה. כאשר כל טווח מגדיר חוקי עיצוב מתאמים לזולוציה בטווח זה, והגדרות השינוי באלמנטים של האתר.
בניית אתר רספונסיבי אינו טכנולוגיה אלה טכניקה מקצועית לבניית אתרים חכמים וגמישים שהפכה להיות סטנדרט עולמי חדש.

למה יש צורך בעיצוב אתר רספונסיבי?

בתחילת התפתחותו של עידן הסמארטפונים, השיטה הנפוצה היתה בניית אתר מותאם או אפליקציה Native עבור כל פלטפורמה בנפרד. השיטה דרשה הרבה משאבים ופיתוח היה יקר, כי דרש כתיבת קוד בניפרד עבור כל גירסה של אתר. בטעינה של האתר מזהים את הפלטפורמה שממנה מגיע הגולש, ובהתאם מציגים את הגרסה המותאמת לסביבה ברגע נתון. כל גירסה של אתר יושבת בכתובת דומיין נפרד או סאב דומיין ומותאמת לרזולוציה של פלטפורמה מסוימת (iOS, Android, Windows Phone).
הקצב של התפתחות הסמארטפונים עולה, ויצר מגבן רחב של פלטפורמות חדשות עם רזולוציות שונות. לכן בניית אתרים למובייל בשיטה הישנה, הפסיק להיות יעיל.
הסיבות לכך: פיתוח ותחזוקה של הרבה גרסאות לאתר. ריבוי גרסאות יוצר כפילויות של תוכן, שפוגעים בקידום אתרים. תהליך ארוך של עיצוב אתרים. עלות גבוה של פיתוח ותחזוקה. המצב הנוכחי יצר צורך בפתרון חדש, עיצוב אתרים רספונסיבים .

מאפיינים של עיצוב רספונסיבי:

עיצוב מקוון תוכן - העיצוב החדש מקוון תוכן ידידותי לגוגל ומנועי חיפוס. לרוב מדובר בעיצוב נקי ידידותי לגולש, כאשר המטרה המרכזית שלנו לשרת את הגולש ולכוון אותו בעזרת תוכן קרי וברור. לרוב מדובר בשפה גרפית שטוחה ומופשטת, מעט טקסטורות ואפקטים.

עיצוב אנימטיבי - הטכנולוגיה החדשה מאפשרת שימוש באנימציה עדינה שמטרתה לעורר עניין וליצור חווית משתמש מעניינת ועשירה. בהרבה מצבים של רזולוציה נמוכה, עמודים רספונסיבים הופכים להיות ארוכים מאוד ונגררים בקלות במסכי מגע. לכן תפקיד נוסף לאנימציה לכוון את הגולש להימשך התוכן.

עיצוב מודולרי - למעצב יש יכולת לקבוע שפה עיצובית אחידה המשנה את המודולים באתר ואת מיקומם בהתאם לרזולוציות שונות. כדי לבצע שינוי מיקום של אלמנטים באתר, חשוב לשמור על יחסים נכונים של גדלים ומרווחים בתכנון עיצוב אתר רספונסיבי.

ניצול שטח המסך - עיצוב רספונסיבי מתחשב בכל רזולוציה אפרית, לכן יש יכולת ניצול מקסימלי של שטח המסך. התפריטים יכולים להיות צמודים מכל צידי המסך, המודולים והתכנים יכולים להסתדר לכל שטח המסך ולשנות את המבנה בצורה רספונסיבית בהתאם לרזולוציה.

מה משמעות של בניית אתר רספונסיבי לעסק?

בתכנון של בניית אתר לעסק חשוב להתייחס ליעדי האתר ולקהל היעד שלו. אם לקוחות פוטנציאלים שלכם גולשים במובייל, חייבים לתת להם פתרון יעיל. קיימים מספר פתרונות: הפקת אפליקציה למובייל, בניית אתר מותאם למובייל, בניית אתר רספונסיבי. שתי הפתרונות הראשונים דרושים פיתוח רחב ויקר של גרסאות לפלטפורמות שונות. לעומתם עיצוב אתר רספונסיבי ובנייתו הרבה יותר זולים ומתאמים לתקציבים של עסקים קטנים ובינוניים. בעיקרון בניית אתר רספונסיבי הוא מהלך משתלם לעסקים. מאפשר חשיפה מענה לשוק רחב של גולשי הסמארטפונים (בין 20% ל 50% של קהל יעד) וחוסך פיתוח יקר של התאמות.

עיצוב רספונסיבי של קטלוגים:

תבניות מתקדמות של אתרי קטלוג, מותאמים למובייל עם עיצוב רספונסיבי, יכולת ניהול וקבלת הזמנות מהאתר.

  • צור קשר
  • קטלוג
  • עורך טקסט
  • וידאו
  • מאמרים

עיצוב רספונסיבי של דף נחיתה דינמי:

אחד הפתרונות של לייטבוקס, תבניות של דפי נחיתה חכמים, המתאימים לריבוי קמפיינים, ומבוססים על מערכת ניהול של לייטבוקס, מותאמים למובייל.

  • צור קשר
  • עורך טקסט
  • מאמרים

לסיכום, בניית אתר רספונסיבי תספק לכם פתרון יעיל וחכם לאתר שעובד בכל הפלטפורמות ורזולוציות הקימות. נפח התערובת של גלישה סלולרית גדל משמעותית כל שנה. לכן אנחנו בלייטבוקס, מתייחסים לעיצוב רספונסיבי כסטנדרט חשוב והוא חלק בלתי נפרד מתהליך בניית אתרים. המטרה של בנייה רספונסיבית לשמור על חוויית גלישה יעילה ומענינת. בין אם הגולש מגיעה לאתר מטאבלט, סמארטפון, ממחשב נייח או נייד. במסגרת של בניית אתרים לעסקים פיתחנו מגוון רחב של תבניות אתרים, בנוים בעיצוב רספונסיבי בהתאמה אישית. התבנייות מבוססות על מערכת ניהול מתקדמת ועונות לצרכים שונים: בניית אתר תדמית רספונסיבי, בניית אתר קטלוג רספונסיבי, דפי נחיתה רספונסיבים.